キャサリン先生からStudy Tips

英語の勉強方法についてISEの講師に聞いてみました!第7弾はキャサリン先生。

理系のキャサリン先生は「大学レベルまでの数学は教えますよ!」と化学専攻の大学院入試の英語面接のレッスンも担当しています。面接とはいえ、論文の内容がわかる先生ではないと面接の練習は難しい為です。

一番の人気は小さなお子様のレッスンです。最近は30代から50代の男性や女性の生徒様からのリクエストも多い先生です。とにかく真面目なキャサリン先生。まだご受講されていな方は是非ご受講下さい!

My first step in learning a new language fast was to set goals for what I want to achieve. I set short term goals because the long-term goals are overwhelming for me. So, every week I set a goal to learn 50-100 new vocabulary. But I only focus on conversational words.

I also try to use these words every day by trying to communicate with people who speak the language, and with that I use some application wherein you can talk to people and make friends using the language you want to learn.

To practice my pronunciation, I listen to songs in my target language and watch some videos and movies. I keep notes in my phone or in my vocabulary notebook, so whenever I encounter new words/vocabulary I jot it down on my notes.

新しい言語を早く習得する為の最初のステップは、ゴールを決めることです!

私は長期の目標を立てるとくじけそうになるので、短期の目標を立てるようにしています。私は「毎週新しい単語を50-100個覚える」という目標を立てています。ここでいう単語は会話内でよく使われる単語に限っています。

そして、話せるアプリを使ったり、ネイティヴのお友達を作ったりして、毎日学んだ単語を使うようにしています。

発音練習には、音楽を聴いたり、動画や映画を見ています。

そして新しい単語を知った時は、自分の携帯やノートにいつもメモするようにしています。